Tuesday, May 25, 2010

Kisah benar dan fantasi

Waktu petang, baru bis klas 3 jam yg tnpa henti kcuali pura2 pengsan. Aku pun pergi ke makan di kntin,mkn ayam penyet dgn mukaku yg penuh kerja keras,mcm bkas ngangkat kayu ke gunung lalu kayu2 atu ggur, ku putik smula.

Lapar ne...lapar ne...sdang aku mkn , ada seekor lalat dtg menyerang sambal ayam penyet ku...ku tmpar dan sigung..tplanting ya...lps tu larikan diri dengan berkata: " ku lagau gengku ne..abis ko ne m15x...aku pun snang ati tekidum2 dengan berkata: "apa jua gnya kau..lalat...dui, pnggil th.."

lps 2 -5 minit,abis dh mkn ku, tiba2 dtg kira2 50 ekor lalat dengan susunan yg rapi seperti tentera spartan memakai helmet trojan dan shield. aku tdiam plang...yg lalat tplnting atu bckp rh bossnya: "Boss ne nah urg yg nyigung n tmpar me ah,eh slah..aku ah" tnpa buang msa aku pun buat mcm master IPman,abis smua pengsan kcuali bossnya larikan diri...smua urg d kntin tapuk tngn dan menjerit2 dgn penuh smngat.." Ipman..Ipman...Ipman...".ada jua yg slah sbut ..."IMAM..IMAM..IMAM.." ada jua " IMAN..IMAN..IMAN..."

aku pun dduk kembali selepas diraikan dngn meriah..(bkn mariah carey) minum teh tarik...tiba2 datang seorang perempuan memakai baju biru.aku pun trus2 ckp
" lebih baik jgn th blawan..."(tapi kpala ku tnduk tym ku ckp atu)..diambilnya piringku sma galas ku..bdiriku trus ku buat mcm IPMAN atu lagi.bni2 atu pun trus ckp "dh bis mkn ke adik,makcik nk ambil ne" ...aku pun trus ubah aksi ku seperti biasa, ckp" dh makcik...(snyum dan malu)

Rupanya bni2 atu kraja sebagai cleaner di kntin kn memnyap brg2 lps student mkn...ternyata aku malu.aku pun larikan diri menuju ke hstel...mcm cinderella...to be continued...

*inilah akibat 3 jam lecture nonstop, anda akan hebat membual*

No comments:

Post a Comment